A csatornatámogatás 2024. július 1-től hatályos szabályai:
A csatornatámogatás települési támogatás keretében nyújtott pénzbeli ellátás annak a személynek, aki az Érd és Térsége Szennyvízelvezetési KEOP Programban az érdekeltségi hozzájárulást a Tárnoki Víziközmű Vízgazdálkodási Társulat vagy a jogutód Önkormányzat részére teljes egészében megfizette, az ingatlanán a házi szennyvízhálózatot megvalósította és az ilyen módon csatornázott ingatlan a kérelem benyújtásának időpontjában legalább részbeni tulajdonában áll vagy az ingatlan haszonélvezője.
Csatornatámogatás annak a személynek nyújtható,
a) akinek a háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap húszszorosát (570.000 Ft-ot)
b) a kérelem benyújtásának időpontjában az érdekeltségi hozzájárulással érintett ingatlan tulajdonosa vagy haszonélvezője,
c) a házi szennyvízhálózatot ténylegesen megvalósította és
d) az érdekeltségi hozzájárulást teljes egészében megfizette.
Az a személy is jogosult a csatornatámogatásra,
- aki maga csak részben fizette meg az érdekeltségi hozzájárulást feltéve, hogy az érdekeltségi hozzájárulással érintett ingatlan tekintetében a teljes érdekeltségi hozzájárulás befizetésre került és a fenti a)-c) pontokban részletezett feltételek teljesülnek.
- akinek házastársa teljesítette fenti c) és d) pontban foglaltakat, de ő maga, mint kérelmező megfelel az a) és b) pontban foglaltaknak. A kérelemhez a házassági anyakönyvi kivonat egyszerű másolatát csatolni kell.
A csatornatámogatás összege 50 ezer forint, naptári évente egy alkalommal állapítható meg.
A csatornatámogatás ugyanazon ingatlanra tekintettel csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül az ott élő személyek és háztartások számától.
A kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványon lehet benyújtani. A nyomtatvány elérhető a Tárnoki Polgármesteri Hivatal Igazgatási Csoportjánál, valamint a tarnok.hu oldalról letölthető.
A kérelem benyújtására az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
A kitöltött és eredetiben aláírt kérelmet
-
személyesen, ügyfélfogadási időben (hétfőn és szerdán 8.15-12.00 és 12.30-16.15) a Tárnoki Polgármesteri Hivatalban leadva,
-
postai úton, levélként megküldve (Tárnoki Polgármesteri Hivatal, 2461 Tárnok, Dózsa György út 150-152.),
-
a Tárnoki Polgármesteri Hivatal (2461 Tárnok, Dózsa György út 150-152.) postaládájába bedobva
-
ügyfélkapu megléte esetén elektronikus úton, e-papír használatával: https://epapir.gov.hu/
A kérelem e-mail formájában, illetve annak csatolmányaként nem nyújtható be!
Kérelem nyomtatvány INNEN letölthető (pdf formátumban)